السبت، 9 فبراير 2008

انا مجنون

انا مجنون
كل ما أحاول أقوم أو أشب
القا أيدين الزمن القاسى تدوسنى لتحت وفوقى تدب
كل ما أحاول أرفع راسى
القا رجول الناس فوق راسى بتقول طاطى أوعى تقب
اوعاك تحلم اوعاك تفهم اوعاك حتى تفكر يوم
خليك يا ابنى كده ع الهامش
اوعى تناور اوعى تناوش
تحت رجول الناس هتعيش أصل أبوك هنا هو كان عايش
ليه خانقين حلمى جوايا ليه حاطين قدامى مرايه
ليه عايزنى اشوفنى الواقتى وانا صورتى بكره جوايا
انا عايز اكبر اتحرر انا عايز من الخوف اطهر
انا هبقا بكره شىء تانى طول ما انا بحلم بفهم افكر
اوعوا تقولوا ده وهم كبير اصل اساس الكون تغيير
وانا طول عمرى شايفنى مهم قوى وقادر ع التأثير
وبتأثيرى هغير نفسى وهغيركم طول ما انا عندى حلم و رؤيه ووعى
وهفكركم عمرى ما هفضل هنا مسجون مهما الناس قالت مجنون
لو حلمى بتغيير الكون يبقا جنون أنا مجنون
ذى جاليليو ما كان مجنون مايكل انجلو كان مجنون
هو يا ناس ينفع رسام جواه صورة ما يرسمهاش
وانا جوايا صورة لبكرة ليكو وليا ازاى بس محققهاش
لا وحياتكم حلمى ده غالى وهحققه مهما يكون عالى

وفى احلامى ليكو مكان وهعلمكو تقولوا كمان
ان الكون له رب عظيم بس التغيير ع الانسان


هناك 7 تعليقات:

جميز يقول...

خليك يا ابنى كده ع الهامش

اوعى تناور اوعى تناوش

تحت رجول الناس هتعايش أصل أبوك هنا هو كان عايش
...........

هم عايزين كده , و مفيش لوم عليهم
اللوم عـ اللى يرضى يعيش عـ الهامش
انتى أخدتى خطوة , غيرك أخدها معاكى , و شوية شوية هتكتر الخطاوى

Esraa Hamed يقول...

وفى احلامى ليكو مكان وهعلمكو تقولوا كمان

ان الكون له رب عظيم بس التغيير ع الانسان

رااااااااائعة بجد
ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بأنفسهم

الكلام راااائع فعلا بجد

تسلم ايديكي و عايزين المزيد

و اتمني تعدي عليا عايزة رأيك في مدوناتي

عصفورة من الشرق يقول...

esraa
حاولت ازورك لكن معرفتش اوصلك اسفه لكن انا جديده فى موضوع المدونات حاولى تبعتيلى اللينك
شكرآ على تعليقاتك انا بجد فى منتهى السعاده ان كلامى عجبك واتمنى نبقا اصدقاء

mabioon يقول...

كلامك ده حلو اوي اوي فعلا عايزين المزيد طبعا

عصفورة من الشرق يقول...

mabioon
متشكره على زيارتك ورأيك واوعدك بالمزيد فى اقرب وقت

The Trouble Maker يقول...

soooo nice ya 3asfora & please CONTINUE..............

غير معرف يقول...

فعلا ختامه مسك
بسيطة و عميقة
فعلا كلها حكم و مشاعر و أحاسيس حقيقية حلوة
أنا كدة فليت البلوج و لي طلب
ممكن أنقل الحاجات دي للجروب
جروب "غذاء الروح"
أنا متأكد حيعملوا ضجة رهيبة
أوعي تفهمي غلط إسمك حيكون عليهم
ها ؟ قلتي إيه؟

آه و مستني رأيك في قصصي كنت حنسى