الأربعاء، 13 فبراير 2008

اسفكسيا الكلام


حاسس الكلام محبوس فى حنجرتى ومش منطوق

كلام كده يتحس ذى الجمال والحب ورجوع الحقوق

أحاسيس جميلة قوى وساعات حزينة قوى

لكن الكلام عاجز قوى ذى اللى متحوط بطوق

و أدور أداور عن لغة توصف لكم مشاعرى

يمكن تحسونى وتقدروا شجونى

لكن الكلام حبسوه زمان فى سطور الكتب

وفضل هناك مزنوق

لو عشت مش مفهوم انا ومكتوم

ابقا أنا المحقوق

معرفتش أوجد لغه علشان تحررنى

من صمتى و ألآمى فضل فى حنجرتى كلامى

ومت أنا مخنوق

هناك 6 تعليقات:

جميز يقول...

مش هنموت مكتومين , مش هنموت مخنوقين , و حاجز السكوت انكسر , و فى طريقنا لاسترجاع الحقوق , كسرنا طوبة و لسة باقى السور

Esraa Hamed يقول...

معرفتش أوجد لغه علشان تحررنى

من صمتى و ألآمى فضل فى حنجرتى كلامى

ومت أنا مخنوق


تححححفة جدااااااااا يا عصفورة بجد اسلوبك رااائع

عصفورة من الشرق يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
غير معرف يقول...

هو الزمن الأسى ده هو مش ناوى فى يوم يرفع أيده
طب وحياتك لقطعهالواةهخليه هو اللى يأسى

ياسر يقول...

كسرنا طوبة و لسة باقى السور
رائع رائع
فعلاا كلمة وكاني اتمشي
داخل سطورها

غير معرف يقول...

الله عليكي واحدة من أجمل قصايد النثر اللي قريتها
عجبني أوي دول
معرفتش أوجد لغه علشان تحررنى

من صمتى و ألآمى فضل فى حنجرتى كلامى

ومت أنا مخنوق