الأربعاء، 1 أكتوبر 2008

أختلاف


الى فارسى المنتظر 4

أنا مختلفة


بما لا يقاس عن كل النساء


فكل اللواتى قابلتهن قبلى


اردن البكاء على كتفيك الاقوياء


وحدى اردت الغناء لك


حتى تنام دون عناء


بين كفىَ الانقياء

هناك 27 تعليقًا:

قلب شاعره يقول...

كلام جميل .. جميل ان لا نحمل الطرف الاخر همومنا او تثقل عليه ودى انا شيفاها ذكاء من المرأه وقوه .. جميل غنائك الى مسمعتوش والله وكأنى سمعت صوتك ...
كلامك رقيق ..

مصري بالغربة يقول...

السلام عليكم

انا كنت عايز اسالك سؤال ؟ ممكن

مكتوب
مكتوب عليّ

أشيل هموم الكون على كتافى

وأصرخ تعبت

وكل صراخى ما هو كافى

وأعشق وكل العشق

ما يوافى

أوصل لقلبك وهو كل أهدافى

مكتوب علىّ

أحلم بأنى بين ضلوعك بعيش

وأنى نبض الوريد

وأنى ما بتنسيش

وأصحى من الحلم

أحس بأنى ما أساويش

وأن قلبك وحضنك مكانى

كل ده مفيش

وعجبى


الكلمات ديه انت اللي كاتباها؟ يعني تأليفك انت ؟

انا اول مرة ادخل مدونتك شفت لينك ليها ع الفاس بوك

وتصفحت فيها شوية لغاية الجزء ده

حـــــدوتـــــة يقول...

السلام عليكم

يعنى بدل ما تنامى على كتفه
عايزاه ينام هو

كده الواحد قدام خيارين
الاول انك حنينة وبتحبيه اوى
والتانى انك عايزاه ينام عشان تسيطرى عليه
ههههههههههههههههههههههههه

عموما انا برجح الخيار الاول

كل سنة وانتى طيبة
سلالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالام

Eman Eltaher يقول...

Koll sana wenty tayeba!!

__/''\__¸.¸.•¤**¤•^.,.•¤**¤•^.,.•¤**¤•.,.•¤**¤•^.**
'*•. .•*' ~*♥*~

!! Eid Sa3eeed !! ~*♥*~

/.•*•.\¸..•¤**¤•.^,.•¤**¤•.^.,.•¤**¤•.,.•¤**¤•^.,**

عصفورة من الشرق يقول...

قلب شاعرة
بجد اسمك اسم على مسمى نورتينى

عصفورة من الشرق يقول...

مصرى بالغربه
مكتوب من تاليفى وكتبتها من 4 سنين تقريبآ يارب تكون المدونه عجبتك ومتكنش اخر زيارة

عصفورة من الشرق يقول...

حدوته
كل سنة وانت طيب ده انت متابع المدونه من الاول وشاكك فى حنية قلبى
على العموم مسامحاك لانك فى الاخر رجحت الخيار الاول
سلالالالالالالالالالالالالالالالالالالام

عصفورة من الشرق يقول...

eman eltaher
kol sana we ente taeba ya monmon

مصري بالغربة يقول...

بصراحة يا عصفورة

مكتوب

ديه خطيرة جدا جدا

وعجبتني قوي فعلا , لدرجة كنت فاكر انها لحد يعني معروف

او مؤلف شاعر كبير

معلش تعذريني انا مش باقلل منك ولا حاجة

بس هي فعلا عجبتني جدا

semsem يقول...

واوووووووووووووو
يقالى فترة مقرتش حاجه بالجمال ده
رائع بجد
كل سنه وحضرتك طيبه

عصفورة من الشرق يقول...

مصرى بالغربه
بجد ميرسى على تعليقك اكتر من شخص قالى انى بكتب بالعاميه احسن من الفصحى لكن للاسف مش دايمآ العامية بتطاوعنى
اشكرك

عصفورة من الشرق يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
عصفورة من الشرق يقول...

semsem
ميرسى يا جميلة
كل سنه وانتى بالف خير بس بجد كلامك انتى اجمل ومبروك على الخطوبه

ساعد نسرين الايمن يقول...

هل حقا لم يظهر فارسك المنتظر بعد ؟؟؟
رغم ان عندك بلورة سحرية تقرئين بها افكاره ؟

انتي وحدك
تعلمين انه محتاج الحب
والغناء لينام

انتي وحدك
تمنحيه النقاء في صورة كفيك

انتي وحدك
تشعرين انه قوي ظهريا
وانا كتفياه تقدر تشيل جبل
لانك لا تثقلين عليه
وتمنحينه حبا وحنان وغناء
لكي ينام

انتي وحدك
مختلفة
بما لايقاس
عن كل النساء

نصيجة
لا تستخدمي بلورتك السحرية
لتقرئي افكاره اكثر من ذلك
فهو قد بدأ يشك
ان هناك من ينقل لك اخباره

غير معرف يقول...

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فينك بقي؟

عصفورة من الشرق يقول...

ساعد نسرين الايمن
انت بتسال سؤال صعب اوى مش عارفه قابلته ولا لا
ربما اننى اعرفه جدآ واقرا افكاره لكن افكارى انا تخفى علىّ فلا استطيع قراتها احيانآ بحق لا افهمنى اجهلنى واجهل ما اريد اعذرنى فردى بعيد بعيد عن كل ما كتبته انت من كلمات جميله

عصفورة من الشرق يقول...

س ن ا
عندى مشاكل فى النت بس بجد انت وحشتنى اوى نورت المدونه مرتين

غير معرف يقول...

يا سلام

ومين قاك بقي انني ساعد نسرين الايمن
مش ممكن اكون
سامي نبيل المصري
او
سعد نايف المطيري
او
سيد نائل الطوخي
او
سمير نبراس العتمة

س ن ا

عصفورة من الشرق يقول...

س ن ا
اما ده يبقا مقلب صحيح
على العموم انا اسفه على محاولة التخمين ده كان مجرد احساس ويمكن طلع اوت على العموم نورتنى واهلآ بيك يا
س ن ا سواء كنت صديقى القديم العزيز ساعد نسرين الايمن او صديقى الاحدث لكن العزيز ايضآ سمير نبراس العتمه او صديق جديدعزيز اهتم بالتعليق على كلماتى
اشكرك

ساعد نسرين الايمن يقول...

يا سلام
يا سلام

هو انتي مش عارفة خطي ؟
ولا ايه ؟

اتأخرتي علينا اوي
سمحون نيكولاي اذرع

Wish I were a Butterfly ... يقول...

سلام عليكم

كنت بفتش في البوستس القديمة بتاعتي و لقيت منك تعليق على واحد منهم كنت كاتبة كلمات أعجبتني... آسفةجدا و سامحيني بجد إني مش أخدت بالي من تعليقك وقتها

الرواية هي "الخيميائي" لباولو كويللو
alchemist
يعني :)
كانت أول مرة أقرأ رواية مترجمة كدة بس عجبني أكتر من جزء في أسلوبها. انت أكيد مش فاكرة أصلا انت سألتيني امتى:) بس بحاول أكون مش مقصرة

انت ليه مش بقيتي تظهري خالص؟؟ أتمنى يكون المانع خير وتكوني كويسة يا عصفورة

ساعد نسرين الايمن يقول...

فقط سامحك مضطر
لو اخبرتني ان فارسك المنتتظر ظهر
واهدك باقة ورد حمراء
واستراح دون عناء
بين يداك الانقياء
غير ذلك لا توجد حجة لكي للغياب

نبراس العتمة يقول...

العصفورة المختلفة..
اطلعت على النص فوجدته مختلفا مميزا كما أردت..
حقا هذه رومانسية منقطعة النظير
مودتي

غير معرف يقول...

اولا كل سنة وانتي طيبة
...وعايز اقولك أن جملة شيل الهموم دايما بتفكرني بالست والدتي ربنا يديها الصحة هية وكل امهاتنا وابائنا
لأنهم هما وبس الاشخاص ال ممكن نقول عليهم شيالين همومنا صغار وكبار ..عزاب ومتزوجين..عاقيين وباريين
يمكن انا ابتديت أحس بالموضوع دة لما بس اغتربت وبعدت عنهم حسيت اني وحيد حسيت فعلا اني محتاج اوي للدفء الاسري ال كنت مش حاسس بية وانا وياهم..
ممكن تقولي علية رومانسي او حتي بزوق كلامي زي الخاطب ال بيجمل صورته لخطبيته لكن صدقيني حتي الحبيبة او الزوجة مبتفكرش في حبييبها قد مامته

ميرام يقول...

مختلفة انت فعلا ...

ومختلف بوحك ..
ومختلف فكرك .. وجمالك ..
انتظر الجديد
كل حبي
تحيــــــــــاتي

ليلى فى عالم ادم يقول...

الله عليكى
بجد رقيقة جدا
انا قريت البوست الجديد وهو جميل برضه
بس هو دة اللى شدنى وخلانى ادخل اسيب تعليق


تحياتى ليكى

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.