الأحد، 27 يوليو 2008

طفلة متمردة














أخبرتك من قبل أنى طفلة متمردة

لا أنتظر منك القبول أو الرضا

لا أنتظر من هذه الحياة الموافقة علىّ
بل ارأها متوعدة مهددة

" من يخالف قوانينى يموت"

من قال أنى أخاف الموت

موتى الحقيقى هو الخنوع أو السكوت
أنا لن أعيش عبدة

ما دام قدرى
أن أموت سيدة

هناك 16 تعليقًا:

shaimaa samir يقول...

بصى بقا يا عصفورتى
كما كنت اقول لك زمان
وحشتينى جدا
وعلى بالى جدا
مش بتطيرى عندى كتير خالص
كنتى بتزورينى زمان كتير
يمكن انا مكونتش بديكى حقكفعلا
عشان كدةمبقتيشتيجى
بس والله فى بالى جدا
وعشان كدة اولما حصللى هذا الحدث السعيد جتلك جرى افرحك
وتخلينى اشوفك بقا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يشرفنى دعوتكم لحضور حفل توقيع ديوانى الاول
اطياف الصمت

وذلك فى الثانى من شهر اغسطس
يوم السبت القادم باذن الله
الساعة 7
بمكتبة طلعت حرب


يشرفنى حضوركم جدااااا

دى الدعوة الرسمية

انا بجد مستنياكى فعلا بجد


بحبكفى الله

ساعد نسرين الايمن يقول...

عصفورة من الشرق

اعجبني جدا جدا الكبرياء في البوست

من قال انني اخاف الموت
موتي الحقيقي هو الخنوع او السكوت

كمان اعجبني الجناس في

اخبرتك انني طفلة متمرة
لا انتظر منك القبول ولا الرضا

تابوست ككل روعة
سلمت يداك يا عصفورة

ومبروك لشيماء علي الديوان الجديد

عصفورة من الشرق
انتي عصفورة من الجنة

عصفورة من الشرق يقول...

شيماء سمير
الف مبروك يا شيمو انت كمان وحشتينى اوى بجد خبر ديوانك من احلى الاخبار اللى سمعتها مؤخرآ ياه لسه الاحلام بتتحقق وفى ناس بتزرع بالتعب فتحصد بالابتهاج عقبال ديوانك رقم 100
تحياتى

عصفورة من الشرق يقول...

ساعد نسرين الايمن
بجد كل تعليق ليك عندى بيسعدنى بشكل لا تتصوره انا بثق جدآ فى ارائك وبتمنحنى ثقه فى نفسى ارجو ان زياراتك للمدونه لا تنقطع ويا رب يارب تلاقى نسرين قريب

Wish I were a Butterfly ... يقول...

بيعجبني أوي كلماتك القوية دي :)

كمان دايما كتاباتك صغيورة و مؤثرة فبحبها أكتر

أنا أهديت تاج عندي ليكي... أتمنى تجاوبيه يا عصفورة :). سلام عليكم

blue-wave يقول...

بجد تسلم ايدك
بوست رائع
ونهايه اكثر من رائعه

Lady E يقول...

الأطفال عند بعضيها يا عصفورة هههههههههه

يعني اجي من عند طفلة مش عايزة تكبر لطفلة متمردة

هو انا حاسه انها مش متمردة هي بتحاول تطالب بحقها الطبيعي وواضح جدا ان اللي بتكلمه ديكتاتور وعايز يسيطر عليها وهي رافضه ده

بجد بجد كلماتك اكثر من رائعه بسيطه لكن معانيها كبيرة

تسلم ايدك يا قمرايا

انا سعيدة جدا اني عرفت مدونتك الجميلة جدا يا عصفورة

بالتوفيق دايما يا رب

عصفورة من الشرق يقول...

wish i were a butterfly
ميرسى يا اجمل فراشه فى الاول مفهمتش قصة التاج دى انا مش شاطره فى موضوع التدوين بس فهمتها لما دخلت عندك
اشكرك على التعليق والتاج ومشاعرك الرقيقة

عصفورة من الشرق يقول...

blue-wave
ميرسى يا دكتور ده من بعض ما عندكم

عصفورة من الشرق يقول...

lady e
انا اللى سعيدة جدآ بزيارتك لمدونتى اتمنى تتكرر باستمرار ميرسى على التعليق التحفه جدآ

ميرام يقول...

أنا لن أعيش عبدة


ما دام قدرى
أن أموت سيدة

الله ...
هنا تكمن القوة .. والجمال ..
مابن المكابرة .. وعزة النفس ..
بجد احساسك عالي ..
والخاطرة قصيرة بس مؤثرة وقوية ..
تسلم ايديكي ..

تقبلي مروري ..
تحيـــــــــــــــاتي

عصفورة من الشرق يقول...

ميرام
ميرسى على التعليق وعلى مرورك الجميل ارجو انها تتكرر

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

البوست جميل أوي دي أول زيارة لمدونتك و بجد يشرفني العثور عليها و البوست لمسني جداَ لأني متمردة بطبعي ...بوست جميل
السلام عليكي

عصفورة من الشرق يقول...

zanooba
ميرسى يا قمر وبما انك متمرده بطبعك زورينى كتير تجدى ما يسرك التمرد مفيش اكتر منه بس عن حق
اشكرك واتمنى الزيارة تتكرر

غير معرف يقول...

حلوة قوي بس قصيرة قوي ما بدأتش أتفاعل معاها لقيتها خلصت
بس معرفش ما حسيتهاش شعر خالص رغم الرايم اللي فيها

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.